Årsresan

2017 blev ett bra år. Vi har åkt många mil i familjen både västerut och norrut och det har varit ett år då jag tagit mig tid till relationer, familj, släkt och vänner. Vi har samlats i små och stora sammanhang, men gärna i all enkelhet. För samtidigt som 2017 varit ett bra år har det varit slitigt. Så då har tillfällen tillsammans med familj och vänner varit viktiga för att samla energi till de uppgifter som funnits. 


Vi besökte i vanlig ordning min pappa i Dorotea i vintras och passade på att åka skidor tillsammans. Härligt att kunna lägga sig på nattåget och åka uppåt landet och vakna upp närmare hundra mil hemifrån. Det är fint att dela vardagen tillsammans när vi ses när vi äter frukost tillsammans och handlar mat tillsammans. Vardagen i smått och stort. 


Över påsk åkte vi bort med familjen till New York. Det är en resa vi egentligen planerade innan min mamma hastigt lämnade oss för tre år sedan. Men vi är tacksamma att ha kunnat genomföra denna härliga resa tillsammans och på så vis fått se staden där min pappa är född. Jag åker gärna tillbaka någon mer gång och det är en stad som har väldigt mycket att erbjuda för alla åldrar. 


En annan resa vi gjorde under 2017 vara att vi tog en minisemester till Finland med goda vänner. En trevlig resa med fint väder och många stunder till återhämtning. 



Året har inte bara inneburit resor geografiskt, utan även inre resor. Under året har jag  rbetat med att utveckla mina kreativa sidor och utöver musiken även illustrerat mer än tidigare. Jag fick möjlighet att publicera en serie bilder för Verbum på temat frälsarkransen.



Det är många andra som gjort resor också i familjen. Vi har fått ett skolbarn till i familjen, eftersom Hillevi börjat förskoleklass. Jag kan nästan inte tro att det är sant att denna tjej blivit så stor och kompetent. Och fortfarande är hon en stor förebild för mig. 

Jag önskar er alla ett gott nytt 2018 och hoppas att ni kommer få tid till det ni vill göra. 

Kommentarer

Populära inlägg