Rädd för verkligheten

Idag ska jag och några till åka iväg till Moldavien för att besöka de projekt vår församling stöder där. Det är bland annat dagvakter för gatubarn på ett par ställen. Jag tror att det kommer bli spännande och lärorikt att åka men jag är också lite rädd för vad jag kommer uppleva.

Det är inte direkt en vanlig resa. Det kommer bli varmt men knappast en vanlig solsemester. Men vi kommer få se något helt annat i Europas fattigaste land än man ser i resorter vid Medelhavet. Maten kommer också bli annorlunda men resan så mycket rikare. Tänk att få se hur vi kan hjälpa andra, hur vi hjälper andra redan nu.

Men ändå är jag rädd. Rädd för vad jag ska se men också hur detta kommer påverka mig. Hur verkligheten ska påverka mig. Förändra mig. Kanske till det bättre...

Kommentarer

Populära inlägg