Påsktankar

Idag firar vi påskdagen. Som många gånger förut. Jag och min lilla familj har varit i kyrkan på påskdagsgudstjänst och tillsammans med en större familj bekänt att Kristus är uppstånden. Precis som alla andra år och även fast jag gjort det så många gånger kan jag inte gå oberörd därifrån.

När vi alla tillsammans svarar: "ja, han är sannerligen uppstånden" är det som att vi tillsammans står enade och bär det glada budskapet vidare, ut i världen. Kyrkan står enad och har samma uppgift i detta. För alla behöver höra, alla måste höra. 

Jag blir oerhört berörd av att tänka på att någon tänkt på mig i allt detta. Att jag är inkluderad, räddad. Jesus dog för mig. Men det stannar inte där för han uppstod och besegrade döden för dig och för mig. Inte undra på att man är glad en sådan här dag! 


Kommentarer

Populära inlägg