Tacksamheten

Semestern går mot sitt slut och den härliga känslan av tacksamhet infinner sig. Inte för att jag har allt, utan för det jag har. Jag söker förnöjsamhet. 

Det är ett vackert ord. För mig betyder det att leva i nuet och känna tacksamhet för det som är. För ljudet av barnafötter, för varma dagar. Dagar med gemenskap tillsammans med familj, släktingar och vänner. För möjligheten att resa och uppleva saker tillsammans. Äta gott och kanske baka tillsammans. För det fina i att efter dagens slut sova i en skön säng. Och att åter orka stiga upp med nyvunnen energi nästa dag. 

Nu tar vi tillvar på de sista dagarna av semester och sommarlov. Det har varit en härlig sommar med blandade aktiviteter. Något som ger minnen, men också energi och kraft inför hösten. 
Och mycket finns kvar. Under hela året försöker jag leva i denna känsla. Förnöjsamhet. Tacksamheten för det stor a och det lilla. 




Kommentarer

Populära inlägg