Fixande och synoja





Allt känns förberett nu för det nya familjemedlemmmen. Vaggan och vagnen är bäddad och det är bara barnet som saknas. Han verkar än så länge ligga skönt i mammas mage, även om han nu fixerat sig och därmed sett till att jag inte längre får på mig mina favoritmammabyxor.

Nu när jag har extra tid har jag fått synoja. Vet inte om det är kreativiteten som flödar eller om det är hormonerna som gör att jag vill "bereda mitt bo". Jag var och handlade lite tyger i tisdags och i onsdags kväll hade "Sten-Åke" fått två nya påslakan och örngott. Ett set ligger nu i vaggan och ett i vagnen, som ni kan se på bilderna.

Det är jätteskönt att kunna vara ledig lite innan det är dags för förlossning. Trots min storlek och tillstånd känner jag mig faktiskt rätt så energisk och ibland understimulerad, så det är skönt att kunna sitta och sy och fixa lite på dagarna.

Det enda som är inbokat framöver är några MVC-besök, så det finns tid att fylla. Det är skönt att "Sten-Åke" ligger i startställning, men samtidigt säger det inte så mycket om när han behagar komma. Än kan det dröja länge och i så fall hinner jag nog sy ytterligare något mer...

Kommentarer

Populära inlägg