Sannerligen ett mirakel




Det är mycket som händer under en graviditet. Förändringar sker med kroppen. För min egen del skiljer det ca 20 kilo från där jag startade. Dock finns den stora förändringen inte på utsidan av kroppen utan på insidan. Tänk att det faktiskt ligger en liten människa i mig! Det är rätt häftigt. När han sparkar kan man se hans fötter sticka ut lite och det gör tanken lite mer verklig. Under merparten av ett år har han formats och utvecklats till en sån som dig och mig. Nu behöver han inte mig på det sättet längre, men dock på ett annat. Snart går föräldrarollen in i ett nytt skede. Det känns spännande.

Det är ett litet mirakel jag har den stora äran att få bära och känna. Man märker att Gud redan från början har stora planer för oss människor, när till och med de som dagligen jobbar med graviditeter på nytt fascineras av ett litet barn och dess finesser.

Vårt lilla mirakel kommer snart att visa sig och det är många som väntar på honom har vi märkt. Skönt att känna en sådan omsorg och omtanke från familj och vänner! Några har efterlyst "magbilder" och tack vare Markus Lidevi finns det lite av den varan att titta på i väntan på något annat.

Kommentarer

Skicka en kommentar

Populära inlägg