En stund på dagen

Det kommer en tid på dagen då allt stoj och kiv upphör en stund. Hillevi sover middag och då passar och och Mille på att ta igen oss lite vi också. Mille sover inte middag längre men han uppskattar att ligga och vila en stund mitt på dagen ändå. Och det är inte så konstigt så mycket som han aktiverar sig om dagarna.

Nu i sommar har vi ofta lagt oss ute på en filt och bara njutit i solen, jag och Mille. Jag har passat på att läsa lite tidningar och magasin. Jag är inte så mycket av en bokläsare tyvärr. Men under semestern sprang jag på en forskningsrapport om genuspedagogik, så den boken underhåller jag mig med stilla stunder.

Men ibland gör jag tvärt om. Springer runt som en tok för att hinna med så mycket som möjligt. Men när vädret är som det är måste man ju bara njuta av det!

Kommentarer

Populära inlägg