Kalas, kalas, kalas

Vi ställde till med stort treårskalas gratulerade Mille i efterskott. Gäster var min familj och mina kusiner med familjer och Kristians bror med familj som är hos oss på långbesök. Vi stojade, åt och skrattade tills klockan var långt efter läggdags. 
 

Vår son blev bortskämd med många fina paket innehållandes allt möjligt. Bland annat denna supersöta fiol som genast blev populär.


Min syster var som vanligt supersnygg och är alltid jättepoppis bland barnen. Mille och Hillevi hade jätteskoj busandes med kusinerna Lukas och Linnea och sysslingarna Ellen, Olle och Nova. 


Jag hade på mig en klänning som min mamma hade på min mosters bröllop på slutet av 60-talet eller om det var 1970...


I sann barnkalasanda bjöd Mille på korv med bröd



Sedan blev det kakbuffe med tårta


En av de finaste tårtor jag sett. Mille hade önskat "djungeltema med djur varav ett av dem skulle vara en giraff." Även om det inte bor giraffer i djungeln hakade vår kompis Viktoria på utmaningen. 


Det blev en härlig tårta med massor av vilda djur på. Och god också, med smak av färska blåbär och hallon och riesen-choklad. Viktoria är galet duktig på att skapa tårtor. Kolla in hennes blogg här!


Titta bara på denna apan ...




Men för vissa räckte det med fejkglass...



Kommentarer

Populära inlägg