Här sitter jag, rastlös och ensam

I fem nätter är jag utan min fina familj. Under helgen har jag sysselsatt mig med att skriva klart en hemtenta, städat och avnjutit en tjejhelg med goda vänner. Nu när jag landat i vardagen och inte har några åtaganden känner jag att det är svårt att bara vara stilla. Bara vila.

Jag är så van att hela tiden balansera familjen, skolan och diverse projekt att när det kommer dagar då jag bara behöver rå om mig själv känner jag mig nästan stressad över det.

Därför sitter jag nu och filar lite på höstens konsert jag ska sätta upp med några kompisar, samtidigt som jag pillar lite med ett illustreringsprojekt jag gör med en kompis. Men skillnaden är att detta är vila för mig. Det jag älskar. Att skapa. Det får bli mitt sätt att fylla på reserverna. Med pennan i ena handen och kaffekoppen i andra.

Vad gör du när du får tid över? Vad är vila för dig?

Kommentarer

Populära inlägg