Varför oro?

Jag återkommer ofta till detta ämne här på bloggen. Varför då? Mest för att det är så ologiskt. Jag har allt jag kan önska i livet och den senaste tiden har allt som bekymrat mig löst sig till det bästa. Ändå känner jag ibland den där klumpen i magen. Och jag gillar det inte. Det är något jag känner att jag klarar mig utan. För det gör jag ju.

Alltid har jag fått det jag behövt för att klara mig även om jag inte alltid mått bra. Jag har mått riktigt, riktigt dåligt emellanåt och haft stora problem. Och har fortfarande emellanåt, men vad hjälper det egentligen att oroa sig. I efterhand har jag alltid upptäckt att jag aldrig behövt oroa mig.

Det finns något större än mitt eget ego och något som är viktigare än de bekymmer vi gör oss i onödan. Det är det jag måste fokusera på för att inte försvinna i mina egna tillkortakommanden. Jag är buren. Du också.

Kommentarer

Populära inlägg