Ett sätt att känna, ett sätt att dela

Musiken har blivit ett sätt för mig att uttrycka mina känslor. När Elliot dog började jag skriva sånger för att lindra sorgen. Det har blivit en kanal som jag upptäckt varit sund för mig och mitt sorgearbete. Det har hunnit bli ett åttiotal låtar som handlar om kärlek och tro.

Med tiden har låtarna blivit mer optimistiska, även om de sorgliga sångerna har fått stort utrymme. Nu när Mille kommit till oss har ytterligare en dimension upptäckts och jag har börjat skriva mer frekvent igen. Dock inte ren lycka utan snarare lycka som berikat och utökat mina andra känslor, som ju inte försvunnit bara för att Mille kommit till världen.

Hur som helst hag jag nu en myspace-profil som ni kan gå in på om ni vill lyssna på några av sångerna. Än så länge har jag bara lagt ut några stycken, men fler kommer nog inom kort. Även om jag är hemma på heltid hinner jag inte med så mycket som jag vill. Jag får vara glad om jag får in nya inlägg här på bloggen.

Vill ni lyssna på min musik så är adressen: http://www.myspace.com/josefinroos
Kommentera gärna. Var ärliga men barmhärtiga!

Kommentarer

Populära inlägg