Det tomma utrymmet i magen del 1

Något som defenitivt tyvärr nedprioriteras hemma på dagarna när jag har barnen själv är mat till lilla mig. Jag får i mig mina mål, men det brukar gå fort och bli lite när det passar de små liven. Jag som alltid njutit av maten får nu slänga i mig den utan att hinna njuta av smaker och dofter. Det är precis som om lillan väntar med att vilja ha mat tills man skramlar med besticken, för då kommer hungerskriken som ett brev på posten.

Kall mat blir det alltså emellanåt, men vad gör det. Vi lever gott och den första intensiva tiden är inte så lång. Och dessutom överväger fördelarna med dessa små lätt nackdelarna. Så det så!

Kommentarer

  1. Känner igen det därmed besticksskrammel..eller kaffedoft för den delen...då vaknar små hungriga bebisar som sovit sött till liv :-)

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg