En stabilare tillvaro

När man precis fått barn känns allting helt fantastiskt. Men inte alltid dock. Det känns som om hormonerna har allt för stort inflytande de första veckorna och det gör att känslorna pendlar upp och ner ganska kraftigt de första veckorna. Om man dessutom åker på en inflammation i bröstet kan man verkligen räkna med att vardagen blir lite jobbig ett tag.

Nu känns det dock som om det mesta börjar stabilisera sig. Efter en vecka med diverse problem känns det som om harmonin åter börjar infinna sig hemma hos familjen Roos. När man är inne i en lite jobbigare fas känns det som om den aldrig kommer ta slut. Däremot när man går mot bättre tider lyckas man nästan alltid glömma hur jobbigt det varit, eller rättare sagt lyckas man få mer sunda perspektiv och inser att det nog inte var så farligt trots allt. De flesta av våra problem är ju av den karaktären. I alla fall kommer jag på mig själv med det.

Där är jag nu. Jag har insett att min lilla kris nog inte var så farlig som jag upplevde den och jag har återfått glädjen över att vara hemma med två fantastiska ungar. Visst, tillvaron är inte perfekt, och allt flyter inte på som jag vill, men nog är den mycket mer stabil och attraktiv.

Kommentarer

Populära inlägg