Att hämta andan

Det är ganska tufft att vara hemma med två små barn. Jag är oerhört tacksam över att få denna möjlighet men ändå tär det mycket på en när det blir som mest intensivt. För att kunna vara den bästa föräldern jag kan vara till Mille och Hillevi märker jag att jag också behöver tid för mig själv. Det är inte första gången jag skriver om detta, men jag tycker det är viktigt. Kan jag inte unna mig själv att göra något för mig är det svårt att orka ta hand om andra.

När jag gjort det känns det som om jag orkar hur mycket som helst och jag och barnen hittar på massor med roliga saker. Jag är så glad att jag litar på att det finns andra utanför den allra närmsta familjen som älskar barnen och vill deras bästa. Far- och morföräldrar, andra släktingar, faddrar och vänner. Tack vare dem kan vi vara en hel familj som orkar mycket och som älskar att hitta på projekt, för det är sådana vi är. Barnen är vårt allt och vi vill ge dem den rikaste barndom de kan få. Det är bara att hämta andan och satsa igen...

Kommentarer

Populära inlägg