Julskök och pysslande

Nära julen är vi nu. Hemma hos oss har vi pyntat, pysslat och stökat länge nu men än är vi inte helt färdiga. Jag njuter verkligen av den här tiden och jag tycker det känns ganska skönt att ha fått julen tillbaka. Som jag skrivit blir det varken lättare eller svårare på ett sätt men ändå inser jag mer och mer att det är så här det är. Jag måste omfamna det och göra det till något i mitt liv.

Det är därför jag pratar med Mille om storebror i himlen och det är därför jag skriver även Elliots namn på en pepparkaka. Inte för hans skull eller någon annans, utan för min.

Jag älskade julen och har lärt mig älska den igen. Och jag vill även att mina barn ska uppskatta julen. Därför är jag så här stökig och pysslig inför julen. Det får mig att må bra och på köpet får vi riktig julstämning hemma.

Kommentarer

Populära inlägg