Trött för två

För er som funderar på att skriva en tenta på sex timmar i graviditetsvecka 32 kan jag informera er om att det är en ganska dålig ide. Stolarna är hårda och när jag väl kom därifrån var det som om höfterna hade låst sig, så det tog ett tag innan jag fick igång kroppen. En av tentavakterna var snäll som frågade hur det var med mig och hur det gick att sitta där i mitt tillstånd. Vad skulle jag svara?

Jag känner att föräldraledigheten närmar sig och det blir extra tydligt med sådana här milstolpar. Dock var dagen inte slut för detta utan nästa kurs började också idag, så det var bara att hasta vidare till vad jag tror är ett av Göteborgs universitets högsta hus. Självklart var hissen ur funktion! Fem våningar upp med trappa, sen har jag inte blivit människa igen.

På tåget hem hade jag sammandragningar, fast det har jag ibland. Inte förvärkar, utan mer som spänningar över magen. Men jag tänkte inte så mycket på det. Jag var mest trött och längtade hem till min säng och en kopp varm choklad. Den där energin jag alltid brukar bära på lyser med sin frånvaro så här på sluttampen, men jag ska försöka kämpa mig igenom den här kursen också i skolan, det är ju bara fyra veckor.

Nu väntar sängen och för en gångs skull tänker jag lägga mig extra tidigt. Det behöver både jag och barnet och jag hoppas att jag vaknar upp utvilad och harmonisk imorgon. Man kan ju alltid drömma...

Kommentarer

Populära inlägg