Allt som ska hinnas med...

Jag sitter här i lugn och ro och tittar på morgon-tv, äter sen frukost och bloggar. Mille är på förskolan till i eftermiddag, så jag har några timmar framför mig utan krav eller måsten. Så kan man se det i alla fall.

Egentligen har jag en del att stå i inför kommande syskonnedkomst. Kläder ska plockas fram, andra viktiga prylar ska åter komma fram och vagnen och vaggan ska bäddas. Inga stora projekt visserligen, men det känns ändå lite mycket emellanåt. Särskilt när det känns som att man har en stor sten i magen precis under halsen.

Något jag också tänkt hinna med är att sy lite grejer till barnet, åtminståne ett par snuttefiltar. Alla dessa små projekt är ju roliga, så nog kommer det bli gjort. Det är otroligt skönt att slippa skolan ett tag och kunna ta dagen som den kommer. Mitt strategiska beslut att läsa två terminer på tiden av en i höstas verkade då övermäktigt, men visade sig vara ett riktigt bra beslut. Nu kan jag känna mig tillfreds och påminna mig om att min klass egentligen inte är ikapp mig förrän till sommaren. För det är väl inte hela världen om jag tar det lite pö om pö. Jag får se vad jag hinner med idag...

Kommentarer

Populära inlägg