Ljuset i tunneln

Livet känns väldigt bra just nu! Jag är nästan färdig i skolan och jag känner att jag har tillräckligt god kontroll över graviditeten. Det var lite kämpigt ett tag men nu känner jag att det börjar lätta.

Förlossningen närmar sig med stora steg och nu är det cirka en månad kvar, mycket nära alltså. Det jag känner i kroppen är att jag är proppfull med hormoner och mycket trött. Jag gråter för ingenting känns det som och det är otroligt enerverande. För mig och säkert också för min fina make.

Fokus lägger jag i alla fall på att se det positiva i det mesta. Snart kan jag packa undan skolgrejerna för ett bra tag och mina mammaprojekt kommer ta vid. Gode tid vad spännande tid som ligger framför. Jag får tänka på det när jag känner mig lite vissen, så blir jag på lite bättre humör. Sen har jag ju en fin familj hemma som ger mig styrka och ljus. Det får man inte glömma eller försumma.

Kommentarer

Populära inlägg