Brev till en fyraåring

Kära barn!

Tänk att du fyller fyra år idag. Det känns som igår den fantastiska dag vi fick bli föräldrar. Jag minns det i minsta detalj, den dagen du kom till oss. När du skrikande kom till världen och lades på mitt bröst var jag den lyckligaste i hela världen. Vi är så tacksamma över att vi fått lära känna dig och att vi fortfarande upptäcker nya saker hos varandra.

Du var redan från början nyfiken på livet och innan vi visste ordet av hade du börjat äta vanlig mat. Du lärde dig nya saker hela tiden, att krypa och att gå. När du började uttrycka dig och sätta ord på dina känslor kunde vi kommunicera på ett annat sätt. Du är så duktig och kan göra så mycket själv numera, sådant du behövde hjälp med förut.

När vi ser på dig kan vi se vem du är lik och man kan i dina karaktärsdrag ana vem du kommer att bli. Nu är du redan så stor, när du var nyfödd var det svårt att föreställa sig att den här dagen skulle komma. Du tar dig an dina små projekt och visar mer och mer för oss vem du är. Är inte livet spännande, lilla vän? Vi vill finnas nära dig och stötta dig när du faller och skratta med dig i dina glada stunder. Vi älskar dig och önskar dig ett rikt och fullt liv framöver!

Mamma


Tänk om jag skulle kunna skriva dessa rader på riktigt, om jag ändå kunde. Men det kan jag inte, det vore osant. Men jag kan skriva detta:

Älskade barn, du lever i mitt hjärta!

Kommentarer

Populära inlägg