Inga pussar

I förra veckan var det dags igen. Jag påbörjade min fjärde tiodagarskur med antibiotika i Hillevis två månader långa liv. Febern återkom och jag trodde först att det återigen var infektionen i bröstet som kommit tillbaka. När jag sedan genom ett halsprov fick reda på att jag hade halsfluss blev jag faktiskt lättad. Däremot desto mer irriterad över att vara sjuk. Halsfluss har ju inget med Hillevi eller ammningen att göra, så varför ska jag få det just nu när jag aldrig någonsin haft det tidigare?

Helgen förflöt ovanligt långsamt. Delvis för att jag var beordrad att inte pussa på mina kära. Det är svårt ska jag tala om att hålla sig borta från Milles kinder, Hillevis panna och Kristians mun. Nu är jag i alla fall smitt- och symptomfri sedan några dagar tillbaka och det är skönt. Nu får jag bara be och hoppas att jag får hålla mig frisk, för det tär på energin att hela tiden behöva gå på medicin. Nä, nu väntar bättre tider. Det har jag bestämt!

Kommentarer

Populära inlägg