Dröm dina drömmar


Jag som förälder vill så långt det är möjligt uppmuntra mina barn att följa sina drömmar och åstadkomma det de vill i livet. Jag har själv haft en trygg uppväxt och känner att jag fått mycket uppmuntran och stöd hemifrån. Det har varit viktigt för den jag har blivit och den självkänsla jag har. Jag har också fått utveckla de sidor jag vill och fått möjlighet att testa olika saker. Både genom att lyckas och misslyckas.

Jag har fortfarande drömmar för mitt inre, men det finns vissa drömmar som jag uppnått och en del som är förlorade för alltid. Min dröm om barn fick sig en ordentlig törn när vår älskade Elliot dog och nog har jag inte rest mig helt ännu efter det. Min dröm om ett liv med honom är för alltid borta och jag kommer i hela mitt liv undra hur det hade blivit om vi fått möta varandra och lära känna varandra.

Mina andra barn är sannerligen bönesvar och en bekräftelse på att man ändå kan fortsätta drömma, även om man möter stora svårigheter. Min älskade make är också ett mycket värdefullt stöd och en person jag är evigt tacksam över att få ha i mitt liv och min vardag.

Jag har lyckats förverkliga många drömmar men ändå drömmer jag vidare. Utan förhoppnigar på framtiden blir livet fattigt, men visst är det en otrygg tillvaro. I och med att man sätter upp förhoppningar kan de också grusas. Det finns inga garantier för att det man vill slår in. Man blir mycket sårbar när man helhjälrat går in för det man vill åstadkomma.

Det må vara otryggt, men jag vill ändå fortsätta drömma. Jag vet att min lycka inte endast finns i mina drömmar, men mitt liv vore fattigare om jag inte hoppades på framtiden. Även om jag faktiskt ärligt kan säga att jag lever i en dröm redan nu...

Kommentarer

Populära inlägg