Om att se dubbelt

Någon gång ibland kommer det fram folk som lite nyfiket undrar ifall Mille och Hillevi är tvillingar. Jag tar egentligen inte så illa upp över det, men så tänker jag ändå lite på hur de resonerar. Är det Mille som ser ut som en ettåring eller Hillevi som ser ut som en treåring? Eller har de båda drag av en tvååring?

Trots allt är det nog väldigt ovanligt med treåringar som ännu inte kan gå och ettåringar som säger sex- och sjuordsmeningar.

Däremot brukar jag då jag får tillfälle matcha deras kläder. Det är ganska ofta de har nästan likadana kläder eller färger på sig och det kan nog vara det som gör det. Jag vet att även jag fick frågan någon gång när jag var liten ifall jag och min tre år yngre syster var tvillingar. Inte så kul kanske när man var lite äldre, men så var det.

Sen är jag medveten om att mina barn är väldigt lika varandra på många sätt så jag kommer ha överseende med detta trots allt. Och lite kul är det ju ändå, särskilt eftersom jag själv tycker de är så olika emellanåt. Men inte alltid hos alla andra...

Kommentarer

Populära inlägg