Hemmavecka

Studiedagar på hemmaplan är ett riktigt pussel när man är förälder. Barnen är en så central del i livet och det krävs en del planering för att skolan ska kunna kombineras med att vara morsa.

Veckan som varit har jag varit hemma och stundtals begravt näsan i rapporter och annat forskningsrelaterat. Då är det skönt att barnen går några timmar på förskolan så jag kan få lite gjort mellan varven.

Just nu går de 15 timmar i veckan och det är lagom för att jag ska få gjort det jag ska. Sedan är det en del annat som behöver göras och det har hänt en del med packning inför flytten nu när båda varit hemma mycket. Sedan är vi antingen alla i huset och fixar eller så tar vi pass om vartannat.

Igår var jag själv i huset ett par timmar på kvällen och kom inte hem förrän en bit efter halv tolv. Det finns något rofyllt i att måla och fixa och samtidigt lyssna på radion. Men nu börjar en vecka med mer tid i skolan. Och allt rullar på som vanligt igen.



Kommentarer

Populära inlägg