Ensam med mina tankar

I måndags drog Kristian och Mille österut för att hälsa på farmor och farfar. Eftersom jag har skola senare denna veckan kommer jag ansluta dit först till helgen. Än så länge har det blivit två nätter ensam. På ett sätt är det skönt att vara ensam och riktigt få tid att fundera på det man inte hinner annars. Jag har också tid att pyssla med det som Mille inte tillåter mig att göra annars.

Det är skönt att vara ensam med sina tankar, men det är lätt att dessa tankar skenar iväg. Härom kvällen märkte jag att min sorg fick mig att tänka på mycket av det som blev förgäves. Då är det helt plötsligt inte lika skönt att vara ensam. Då kan ensamheten förstärka tystnaden och göra sorgen större.

Men ibland blir tankarna goda. När jag sitter och kan skapa och skriva för mig själv utan avbrott. Det är skönt och blir någon form av uppbyggelse för själen. Jag kommer försöka njuta av dessa dagar, även om jag kommer sakna mina nära. De finns ju trots allt inte långt borta och jag kommer snart att få träffa dem. Och helt själv är jag ju inte. Jag har ju en lite kille eller tjej i magen som diskret knackar lite då och då. Som för att påminna mig om att jag inte är ensam...

Kommentarer

Populära inlägg