Året som var, året som kommer!


Tio år tillsammans i år
2012 kommer i mitt liv gå till minnes som ett riktigt toppenår. Det har hänt så mycket roliga saker och jag har fått vara med om så mycket. Jag började året med att vara föräldraledig till mina goa ungar och det var verkligen helt fantastiskt. Hela första halvan av året myste vi och hade kul tillsammans, jag och barnen. För det mesta i alla fall. Kristian var också hemma mycket och i sommar hade vi en härlig sommar med mycket ledig tid tillsammans.
Picnic i gräset med en av bästa kompisarna

Eftersom jag fick så mycket ledig tid under föräldraledigheten gjorde det att jag kunde slutföra många roliga projekt. Jag och en kompis startade en studiecirkel på Hjulet secondhand i Vårgårda, där syftet är att pyssla, designa och pimpa gamla saker för att kunna sälja dem i butiken för att inbringa mer pengar till de som behöver mer än oss.

Ett projekt som följt med lite längre som en dröm är att sätta upp en egen konsert, eller en konsert där man själv styr över innehållet. Jag och min goda vän, Bonette, drog ihop ett band och tog kontakt med Göteborgs Räddningsmission och i våras höll vi tre konserter där överskottet gick till deras arbete med hemlösa. Otroligt kul att kunna göra något så roligt, samtidigt som man hjälper andra. I höstas satte vi även upp en höstkonsert tillsammans och det var lika kul det.

Reko by hjulet
I våras åkte jag på två roliga resor. Jag packade väskan i maj och åkte till en kompis i Paris för en härlig tjejhelg och det var otroligt roligt att se Paris och få umgås och äta gott tillsammans. En månad senare bar det iväg med några ungdomar till Moldavien för att besöka några av de missionsprojekt vår församling har där för barn. En otrolig resa där man såg lite av den verklighet som så många barn lever i där, i europas fattigaste land. Det är inte så långt bort från oss, även om barriärerna är höga. 


Resor mellan kontraster. Först ett vårigt, flott Paris...

...sedan till något man aldrig sett förut, men alla borde se
I höstas började jag skolan igen, efter att ha varit hemma i nästan ett och ett halvt år. Det var jättekul och spännande och jag gillar verkligen att vara tillbaka i skolan. Jag trivs med det självständiga arbetet och flexibiliteten som gör att
jag kan spendera mycket tid med familjen. Fredagen innan jag började skolan skrev vi på köpekontraktet till vårt hus, som vi flyttade in i lagom till advent. Ett nytt skede i livet, men än så länge något som ger mersmak.




Sommarpromenad
Hösten har försvunnit i skolarbete och konsertplanerande, parallellt som man fixat med huset och förberett inför jul. Mycket har hunnits med och även om man inte hunnit med allt man tänkt har vi haft ett härligt år och vi har kommit ännu närmre varandra som familj.




Och det bästa är att det inte tar slut bara för att året gör det. Ett nytt orört 2013 ligger framför och det är bara att fylla. Än är det tomt. I maj kommer jag ta examen och börja jobba, vilket jag ser fram emot även om jag älskar att plugga. Till våren kommer Barefoot återigen sätta upp en konsert tillsammans med Göteborgs Räddningsmission, men på ett annat sätt än förra året, vilket blir spännande. En annan rolig sak som händer år 2013 är att jag ska bli förevigad. En kompis till mig, Sofia, drog med mig i ett bokprojekt som kommer mynna ut i en andaktsbok nu i vår som ges ut av Gospel Media. Det känns otroligt spännande och det är mycket arbete av de som planerat projektet som ligger bakom. Själv kom jag med lite i slutskedet och har bidragit med ett trettiotal texter, vilka alla kommer från bloggen även om de är lite omskrivna. Så det känns otroligt kul att några av de inlägg jag publicerat här i eftertanke, frustration och glädje kommer komma i bokform. Den kommer rikta sig främst till mammor, men förhoppningsvis kommer andra också få nytta av den. Den kommer förhoppningsvis samla till eftertanke, hopp, tro och reflektion. Något vi alla behöver. Gott nytt år!

Kommentarer

Populära inlägg