Att hinna med

November och december månad har varit fullspäckad med aktiviteter och grejer att fixa på både det ena och det andra hållet. Lägg också till att båda barnen varit magsjuka i två omgångar var... Därför har man fått sänka sina krav något mot vad man brukar ställa på sig. Exempelvis har följande saker prioriterats ner:

- Julpyntet i vårt hus är minst sagt sparsamt i år, men jag känner att det gott går att skylla på att vi ändå flyttade hela vårt bohag i början av december och att det tar en stund att komma i ordning. Julgardiner har inte prioritet ett.

- Julkorten kom visserligen iväg iår, men någon dag för sent. Jag hoppas ändå att de som ska ha korten får dem i tid. Annars är handlingen inte mindre kärleksfull om kortet kommer fram den tjugosjunde...

- I all hast glömde vi kontrollera att tv-antennen på huset fungerade (vilket den givetvis inte gjorde), vilket gjort att vi i nästan tre veckor klarat oss utan tv. Och jag klagar inte över det.

- Det årliga julgodisbaket vi brukar göra med ett par goda vänner har helt enkelt inte blivit av.

- Inte heller det sedvanliga pepparkakshusbaket. Tur att barnen gjort ett med farmor...

Men, trots detta tror jag att vi kommer få en riktigt god jul. Dessutom finns det ju ljusglimtar, nämligen:

- Jag har ändå, trots frånvaron av julpyssel, lyckats sätta mig ner och pyssla ett par vimplar.

- Vi har hunnit tapetsera allt vi ska göra och dessutom fixa de golv som behövs.

- Lyckades trots allt få ett VG på senaste tentan.

- Älskar fortfarande min man något enormt, trots renoveringsprojekt och ekonomiska kalkyler

- Trots att det är bara ett par dagar kvar till jul är över hälften av julklapparna inhandlade. Dessa inhandlades tidigare i veckan. Resterande ska maken och dottern fixa i morgon.

Jag och Mille ska nämligen städa och plocka i ordning det sista innan julens första gäster kommer till oss. Vi har nämligen satt ribban högt och ska ha tre julfiranden hos oss i år. Det är nästan så att jag tänker mig att det kommer bli aningens svettigt, men julen är ändå kärlekens högtid. Kärlek är alltid välkommet hemma hos oss. Hur det än ser ut i hörnen. Hur det än ser ut i tillvaron. God jul på er!

Kommentarer

Populära inlägg