Segervittring

Nu på senare tid i takt med att solen åter kommit till vårt kalla land har jag känt att jag öppnat dörren till mitt hjärta på ett nytt sätt. Jag känner att jag fått ta del av livets många glädjeämnen på ett nytt och mer obesvärat sätt. Numera krävs det inte mycket för att jag ska bli glad och känna glädje. Det känns som jag kommit in i en ny period, kantad av mer glädje än innan.

Det känns på ett sätt som om jag fått en väldigt naturlig och sund distans till mina mörka vrår. Min sorg i hjärtat har fått en stabil plats och jag känner att jag på grund av det kan uppleva livets positiva sidor på ett nytt sätt.

Jag är också mer benägen att leta i livet efter glädjeämnen. När man är i sorg, eller när man är nedstämd bryr man sig inte om om solen skiner. Man fokuserar endast på det som kan gräva ner en ännu djupare. Därför kan jag nu känna segervittring. Det känns som om livet kanske vinner ändå, över allt elände och besvikelse.

Jag har hopp om livet, även om livet går in i en mer mogen fas. Livet känns nytt och fräscht och framför allt känns det levande!

Kommentarer

Populära inlägg