Framtiden rymmer många tankar


Idag vaknade jag med en klump i magen. Det hör inte till det normala ska jag tala om, men så var det i alla fall. Anledningen är min framtid. Framtiden är oviss för oss alla, och just nu funderar jag på min egen. Jag har på börjat konfronteras med verkligheten nu, när det bara är ett drygt halvår tills jag ska tillbaka till skolbänken igen. Eller ska jag det? Det var ju det jag skulle fundera på under min ledighet, huruvida förvaltningsprogrammet är något för mig.

Jag trivs jättebra där, men ändå funderar man på vad som blir bäst. Det bekväma är så klart att vara kvar eftersom det "bara" är två år kvar. Å andra sidan ska jag jobba länge med det jag bestämmer mig för, så då kan ett extra år i det perspektivet vara kort.

Klumpen är lite mindre nu, men man känner ändå att man vill komma till beslut. Jag har hela tiden tänkt att återvända till förvaltningsprogrammet, men ändå ifrågasätter jag mina planer. Pressen tycker jag också blir större eftersom Mille är med i bilden. Jag vill skapa en trygghet för honom. Innan kunde jag egentligen syssla men nästan vad som helst, till exempel nöjt mig med en praktikplats på något kul ställe. Det lockar inte lika mycket idag även om det kan vara spännande. Tryggheten med stabil inkomst är mer attraktivt eftersom det gör det lättare att erbjuda Mille det han behöver.

En ny fas i livet har tagit vid och den innefattar trygga avtal och försäkringar, även om jag så klart inte får tappa bort mig själv i allt detta. Det är ju trots allt min väg jag vill finna, vart den än pekar. Sedan kan jag ju alltid göra avstickare framöver, men jag vill på något sätt ta reda på vad jag vill främst.

Jag har ytterligare tre månader på mig att fundera innan ansökan till universitetet skall vara inne, så jag antar att jag får ta det hela med ro och faktiskt inse att jag har en plan. Jag ska bara komma fram till om den är realistisk. Och det ska jag göra samtidigt som jag njuter av ledigheten med världens bästa halvåring!

Kommentarer

Populära inlägg