Sjuk?


Idag vaknade jag upp och kände mig helt färdig, trots att dagen knappt börjat. Jag gav Mille lite mat och flyttade över honom till vår säng och vaknade någon timme senare av att Mille hade snurrat runt och låg och sparkade på mig. "Mamma, nu får du vakna. Jag vill faktiskt upp nu!".

Efter förmiddagsgröten och lite mys ligger han nu och tar förmiddagsluren och då passar jag på att ta igen mig. Jag mår mycket bättre nu, men jag känner mig ändå matt i kroppen. Babysimmet får vänta till nästa vecka. Jag blev helt blek när jag tänkte på att åka iväg ett par mil och genomgå allt som hör till för att få 40 varma minuter i bassängen. Nej, tack! Idag blev det en capuccino och choklad framför tv4-play i stället.

Det gäller att gilla läget när man känner sig lite slö. Även fast jag nu kan sitta och ta det lugnt med en kopp blir det andra bud när min lilla guldklimp vaknar igen. Då byts lugnet ut mot hets och känsla av otillräcklighet. Man vill ju tillgodose Milles behov, även om man själv känner sig trött och sliten. Det går att genomföra, men med en minskad dos tålamod.

Jag tror inte att jag har någon infektion i mig utan tror helt enkelt att det är vanlig, hederlig (!), utmattning. Jag har varit i gasen många dagar i streck och det sätter så klart sina spår. Även om man tror att man har oändligt mycket energi och stundtals känner sig oövervinnerlig.

Nu ska jag ta och vila lite till innan Mille ropar på mig. För då gäller det att vara redo för nästa halvlek!

Kommentarer

Populära inlägg